Powered By Blogger

Tuesday, February 2, 2010

Cabaran baru 2010

~Tahun baru bermakna new challenge...sebab situasi dan individu tahun lepas x sama dengan tahun ni. Masuk kelas baru muridnya pun baru dan orang baru macam kita bukan senang diterima. Oleh itu pastikan kita bersedia mental dan fizikal sebelum masuk kelas.
~Mula2 masuk mereka semua pandang tepat kemuka saya dengan tanggapan yang berbeza. Ada yang keliru, ada yang pandang sinis, ada yang buat tak peduli, ada yang excited dan ada yang menolak walau saya belum bermula.
~Saya menerima ini sebagai satu cabaran dan memberi mereka masa untuk mengenali saya dan saya beri diri saya masa juga untuk menyediakan diri menghadapi mereka. Pada saya mereka bukanlah murid2 mentah yang menerima apa sahaja tanpa tapisan dan mereka lebih telus dari kita.
~Bukan itu shaja bahkan mereka berani mengkritik dan bersoal jawab dengan kita dan seandainya kita tidak bersedia, kita kan malu dihadapan mereka.
~kini saya nampak beberapa perubahan, mereka mula menerima saya dan cara saya mengajar. saya sudah nampak pengharapan dan kepercayaan mereka terhadap saya. Itu yang saya mahu. Dan harapan saya... mereka akan menerima saya sejujurnya dan saya kan menakluki hati mereka seikhlasnya. Saya tidak minta disanjung dan dipuja tetapi saya harapkan kejayaan mereka dari usaha yang saya curahkan dan saya dikenang sebagai salah seorang individu yang memeberi sumbangan dalam hidup mereka.

~ Anak2 didikku semoga kamu semua success selalu ~

No comments:

Post a Comment