Powered By Blogger

Tuesday, April 3, 2012

Menjadi ibu yang bijaksana...

Assalamualaikum...salam bahagia juga buat semua.

Jenis ibu bagaimanakah diri saya ini? x berani kadangkala ingin bertanya kepada anak sendiri. Apapun akan saya tanya nanti supaya saya dapat menilai diri sendiri. Bagaimana jawapan yang akan anak2 saya beri nanti. Akan saya tanyakan kepada semua anak2 saya akan soalan itu. Terasa juga sangsinya didalam hati. Bagaimana kalau jawapannya mengecewakan nanti kerana pada saya anak2 jarang mengerti akan peranan seorang ibu.
Mereka juga tidak tahu apa yang telah kita harungi. Susah senang kita meniti sebuah kehidupan. Adakah selama ini mereka tahu akan kebingungan ketika kita menghadapi masalah kewangan pada setiap hujung bulan.Mereka merasa sesak bersama kita ketika hampir lemas dihimpit pertengkaran dengan ayah mereka atau mereka juga membanting tulang bersama2 mengurus rumahtangga dan pekerjaan sekaligus. Adakah mereka akan memahami jika ini semua kita kongsikan bersama kerana selama ini kita rahsiakan semua itu dari mereka kerana tidak mahu mengganggu emosi mereka.
Anak2 sayangi diri mu sebagaimana aku menyayangi dirimu.

No comments:

Post a Comment