Powered By Blogger

Friday, September 9, 2011

Dan disebalik helaan nafas malam.

Salam sejahtera buat hamba Allah..selalunya sekitar jam 9 atau 10 malam,mata saya mula layu, bahu mula terasa ketat dan dah x sabar nak masuk tidur. Itupun kalau xde kerja2 yg menuntut saya utk berjaga dan dah selesai dgn mkn malam, balik dari surau dan kemas dapur. Selalunya kalau semangat kuat saya siapkn gosok baju utk esok dulu.klau x alamatnya..esoklah baru gopoh gapah menggosok baju. Apa yg saya nak mesejkn disini buknlah tentang gosok baju, mahupun tabiat tidur saya tu. Tapi ialah tentang aktiviti malam kita pada setiap malam. Pernah x kita nilaikan tentang aktiviti waktu mlm kita tu. Berlandaskan apa agaknya. Dalam quran ada mengadakan (dlm surah apa sy xtau,sy kena cari ) bahawa siang itu utk bekerja dan mencari rezeki dan ingati Allah, manakala malam pula dikhaskan kpd manusia utk beristirehat dan beribadah kepada Allah. Itu landasan kita. Maka kalau kita betulkan aktiviti malam kita mengikut quran. Insyaallah Allah memberkati hidup kita. Ok nak tidur dulu.

1 comment:

  1. "malam itu panjang, jangan pendekkan dengan tidur.
    siang itu terang, jangan gelapkan dengan dosa.
    hati itu kontang, suburkanlah dengan zikrullah..."

    ^^,

    ReplyDelete